Automatisering av kunderelaterte oppgaver
Automatisering av alle salgs- og markedsføringsoppgavene, samt alle kundekontaktoppgavene som ikke må gjennomføres av et menneske vil spare dere for store utgifter. I tillegg vil både kundetilfredsheten til kundene og trivselen til de ansatte øke betydelig.
La oss innse det først som sist. Tiden hvor salg, markedsføring og kundekontakt er fagområder som er fredet for automatisering og kunstig intelligens, er over.
Ved inntoget av ChatGPT 4 ble den siste barrieren brutt.
Herfra og ut er det bare fantasien vår som kommer til å sette begrensninger på hva som vil være mulig å få gjort uten at vi legger våre menneskelige hender borti oppgaven.
Dette kan selvsagt ved første øyekast virke skremmende, men vil også utvilsomt ha positive sider.
Frigjøring av uønskede arbeidsoppgaver
For det første vil arbeidsoppgaver som ingen egentlig ønsker å utføre, kunne gjøres av maskiner. Noe som vil øke trivselen hos de ansatte som tidlige så seg nødt til å gjennomføre disse oppgavene.
Ved at man frigjør tid hos de ansatte som slipper å gjennomføre rutinemessige eller lite givende oppgaver, kan man få mer tid til å gjøre arbeidsoppgaver som direkte påvirker inntekten til selskapet. Noe som gjør at inntektene øker.
Raskere og mer treffsikker analyse
Videre er det en del analyseoppgaver innenfor eksempelvis betalt annonsering som tidligere måtte gjøres manuelt, som nå kan gjøres av dataprogrammer langt raskere og med langt færre feil enn ved manuell gjennomgang. Som igjen vil medføre at man kan justere tiltakene raskere og med langt større sikkerhet rundt hva som bør gjøres for at annonseringen skal gi positiv avkastning (ROI).
Automatisering av kundehenvendelser og tilbudsgenerering
Den nye teknologien som er gjort tilgjengelig til oss de senere år, gjør oss nå i stand til å opprette en 24/7 kundesupport som gir en bedre kundesupport uten at det er folk på jobb, samt å automatisere tilbudsgenerering basert på inndata gitt til oss fra kunden. For å nevne noe.
Egentlig er det som nevnt tidligere snart kun fantasien som setter begrensninger på hva som kan automatiseres og som vil gi et bedre resultat enn om det gjøres manuelt.
Like under her vil vi legge ut flere artikler og kundecaser som viser på hvilke områder automatisering har hatt en positiv effekt på både kundeopplevelser, trivsel hos ansatte og positiv innvirkning på bunnlinjen.
Nøl ikke å ta kontakt med oss for en hyggelig prat rundt hvordan dere kan ta automatisering og kunstig intelligens (AI) i bruk innenfor salg, digital markedsføring og kundebehandling.